Ce trebuie sa contina decizia de concediere?
Decizia de concediere trebuie să fie motivata in fapt si in drept si sa cuprinda precizari cu privire la termenul in care poate fi contestata si la instanta judecătoreasca la care se contesta, lipsa din continutul deciziei a unuia dintre elementele deciziei de concediere se sanctioneaza cu nulitatea absoluta a deciziei.
Dupa emiterea deciziei de concediere angajatorul nu are dreptul sa modifice motivele care au determinat luarea masurii respective. Instanta sesizata cu o contestatie impotriva acestei masuri va judeca legalitatea concedierii prin luarea în considerare a motivelor care au fost mentionate initial in cuprinsul deciziei de concediere.
Angajatorul este obligat sa indice in decizia de concediere motivele de drept care au condus la aceasta, neindicarea lor conducand la nulitatea deciziei.
Potrivit art. 76 din Codul muncii elementele obligatorii care trebuie sa existe in decizia de concediere sunt:
- motive care determina concedierea;
- durata preavizului;
- criteriile de stabilire a ordinii de prioritate;
- in cazul concedierilor colective- lista tuturor locurilor de munca disponibile in unitate si termenul in care salariatii urmeaza sa opteze pentru a ocupa un loc de munca vacant, in conditiile art. 64 din Codul muncii.
Efectele deciziei de concediere se produc de la data comunicarii salariatului.
Modalitati de comunicare a deciziei de concediere:
- comunicarea deciziei prin condica de expeditie sub luare de semnatura;
- atestarea primirii deciziei pe un alt exemplar al acesteia sub luare de semnatura;
- comunicarea prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire;
- prin modalitatile utilizate in cadrul procedurii de citare conform art. 92 din Codul de procedura civila.
In situatia in care doriti sa va reprezentam pentru contestarea deciziei de concediere, nu ezitati sa ne contactati telefonic 0724.854.213 sau pe e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..